Üzleti intelligencia
A Boston Consulting Group vezető menedzsment-tanácsadó cég heti hírlevelében kutatásai és elemzései közül válogat a hvg360 olvasóinak.
A Boston Consulting Group vezető menedzsment-tanácsadó cég heti hírlevelében kutatásai és elemzései közül válogat a hvg360 olvasóinak.
Az elmúlt években úgy érezhettük, hogy az előző válság távozásával szinte egy pillanatban a következő már türelmesen nyomta a bejárati csengőt. Kiszámíthatatlan és egymást érő globális krízisek miatt sokszor kellett mélyebben a zsebünkbe nyúlni, most viszont úgy látszik, az inga az üzleti világban is kezd visszalengeni a költséghatékonyság irányába. A Boston Consulting Group (BCG) elemzői viszont a Harvard Business Review számára írt cikkükben azt mondják: ne várjunk a költségcsökkentéssel addig, amíg újra meg nem halljuk a csengőt.
A big data és a mesterséges intelligencia lassan olyanná válnak, mint anno a 3D-s tévé volt: mindenki hallott róla, de csak kevesen élnek vele. Pedig a zsákutcába jutott televíziós technológiánál jóval ígéretesebbek a big datára alapuló megoldások.
Az idén várhatóan 13,8 milliárd dollárt költenek majd üzletiintelligencia-megoldásokra a vállalatok világszerte, ez az összeg 2016-ra 17,1 milliárd dollárra nőhet a Gartner becslése szerint. Az információelemzési piac idén várhatóan 7 százalékkal bővül. Ez annak köszönhető, hogy a felhasználók körében továbbra is prioritást élveznek az információ-központú projektek, és jelentős összegeket költenek arra, hogy fejlett elemző és adatgyűjtő megoldásokkal támogassák a döntéshozatalt.
Az üzleti intelligencia előnye, hogy a vállalat különböző területein, akár többféle formában rendelkezésre álló...